Followers

Tuesday, April 12, 2011

Set Bersalin

ermm bila mengandung je mula lah resah nak makan jamu apa lah nanti dalam pantang,walaupun banyak produk jamu kat pasaran sekarang tapi bukan semuanya yang sesuai dengan aku yang menyusu anak ni...2 kali bersalin sebelum ni rasanya jamu yang dimakan tak dapat banyak membantu aku,mana taknya baby kena kuning doc nasihatkan jamu jangan makan dulu sebab panas selain tu ia juga mengganggu pengeluaran susu yang berkualiti...sudahnya makan jugak tapi tunggang langgang dah tak ikut peraturan makan..kena kurangkan dose dia dan akhirnya terbuang juga...huhuh

dalam pantangkan badan kite ni lemah dan perlu banyak yang nak kena betulkan,dah la makan itu ini tak boleh dah nama pun pantang kan macam2 lah yang tak bolehnya..dalam resah mencari apa yg sesuai untuk menggantikan jamu sekaligus memperbanyakkan air susu adalah dua orang sahabat telah mencadangkan aku makan set bersalin berbentuk vitamin keluaran Shaklee...bila aku baca testimonialnya dan tengok website dia rasanya kali ni tak salah kot aku nak mencubanya..memandangkan dalam pantang nanti aku kena jaga 3 org anak makanya badan ni haruslah kuat ye x jadi aku memilih produk ni untuk aku dalam pantang nanti..

lagipun produk ni ada set untuk ibu menyusu sangatlah bagus aku rasa sebab nanti aku pun nak breastfeed anak aku,dah la aku ni makan tak menentu masa sedikit sebanyak shaklee dapatlah membantukan...jadi sekarang aku dah xmau serabutkan kepala pikir jamu itu jamu ini dengan harga yang mahal2 pulak tapi sudahnya buang je...pakai luar je macam param,pilis,minyak hangat,bengkung(wajib)dalaman makan set vitamin shaklee..


sedikit info tentang Shaklee yang bakal aku ambil nanti

Set C (CONFINEMENT) - untuk ibu2 yang ingin berpantang atau mereka yang menjalani pembedahan

[Trial: RM100]
*add on RM10 (60 tabs alfafa – milk booster)
40 tabs of Vitalea/ Multivitamin
40 tabs of B Complex
40 tabs of Vitamin C
40 tabs of Zinc


(1) B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.

(2) Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

(3) Multivitamin with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.

(4) Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.

unutk info lebih lanjut boleh klik sini dan sini juge

5 comments:

eLYies said...

akak selalu beli set bersalin yg jamu2 sure tak makan.. 2 anak sure kena kuning masa baby..huhuhu

nome said...

mie x sempat nak pakai set bersalin tuh...dpt mkn pil2 dan minyak2 jer...

ieda said...

itu yang kali ni ieda xmau dah beli jamu sure xmakan punya..alahai membazir je..baby kuning jamu mmg xleh makan..

zsa2 said...

ha...nk tnye la...so param...pilis n minyak sume 2 pkai jenis pe? pas2 de kne mandi air2 herba ke?

ieda said...

@zsa2

yang param n pilis tu beli nona rogay pun ada jual asing..yang luar saya pakai je brand apa2,xpenah lagi mandi air herba ni,kalo air daun2 apa tah org tua2 dulu penah lah..buang daki2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...