Followers

Thursday, April 21, 2011

keinginanku saat2 mengandung

sepanjang mengandung ni mesti macam2 yang teringin nak makan kan walaupun benda tu makanan biasa2 je...macam aku xde lah teringin makan yang pelik2 semuanya yang mudah di cari & di masak sendiri...okey 1st aku nak sangat makan spagethi meatball...sudah pun dapat makan & puas hati kerana aku sendiri yang masak, tapi gambar atas ni bukanlah yg aku masak ni gambar dr google..aku kalo masak jarang la nak tgkap2 gambar ni hehehe..

Raja buah durian...selamat dah aku merasa...tapi xmakan banyak mana pun 3,4 ulas je itupun dah pening2 lalat...ngandung yang ni sensitif cikit dulu durian ok je makan tp yang ni agak pening2 lepas makan...xmau dah hahahaha

yang ke3 satay....tah kenapa teringin sangat nak makan satay...nak satay Hj Samuri je xnak yang lain..walaupun bagi sesetengah orang biasa2 je makan satay ni tapi saat2 aku tengah mengandung ni satu kepuasan rasanya.. :)

wow pizza nyum nyum...kalo tengok gambar ni xde dah teringin sebabnya dah dapat makan awal2 mengandung hari tu masa besday aku bulan2 en suami belanja...tq abang :)aku bila dah dpt makan apa yg di idam2kan sekali je dah cukup xperlu ulang2..kata ngidam kan kalo selalu makan bukan ngidam namanya tu hehehe

Mee udang...sepanjang hidup aku yg dah 26tahun ni xpenah sekali tau aku makan mee udang & rasanya mcmne pun aku xtau (jgn xpercaya ok tp itulah kebenaranya)..tapi mengandung kali ni tetiba je nak makan sampai sanggup aku ajak hubby g cari kat tempat yang kluar kat jalan2 cari makan tv3...tapi sungguh sedih kedai tu tutup...alahai memang frust tul aku rasa..sudahnya beli kat puchong ni je..rasanya ok lah xteruja sangat mgkin sebab yang di cari xdapat huhuhuh

Coklat pun teringin ka????hahaha tu la dia tgh ngandung ni makanan simple pun leh di idam2...aku ni kalo xmengandung memang jaranglah sangat makan coklat,kalo makan pun coklat cadbury jew..tapi kali nak coklat yang ni...suamiku dah beli pun semalam tp masih belum di makan hehehe...tgu mood baru leh makan...apa punya peel la dah beli tgu mood lak makan

ikan bakar cicah air asam...ermmm masih belum dapat..harus di cari jugak sebelum bersalin ni,memangdangkan ikan bakar hanya ada pada hari bekerja maka aku xdptlah nak makan, suamiku keje..nak masak harap maklum le tgh2 mcm ni xlarat + malas ish ish ish...

nyum nyum cheesecake...dah selamat dah makan masa besday aku bulan 2 hari tu hehehe,kek nya sangat sedap hand made xde di jual di kedai kek,tp bukanlah aku yang buat org lain le ekekeke

Aiskrim Cornetto,amboi yang ni kalo beli compem berebut dengan budak2 ni...belum lagi dapat makan..ngandung kali ni suka sangat aiskrim tapi yang satu ni aku lum lagi beli xpe esok2 boleh beli senang je nak cari hehehe


korang gambar2 kat atas ni semua aku google je...ada yang aku masak tapi xpulak tangkap gambarnya huhuh..macam ni lah orang mengandung ada je keinginanya tu belum lagi peel yang pelik2 xusah la citer kan korang ngandung korang rasa lah sendiri hehehe....

Sorry le ye kalo ada yang terliur tengok gambar2 makanan di atas hehehe hanya tatapan sahaje tidak boleh di makan...

8 comments:

mama comel said...

dulu peknen pon tringin nk mkn diyan. pas makn trus muntah2. tak makan lagi smpai skrg wluapun beby dah lahir. hehehe.

estee_8980 said...

banyaknya makanan yg teringin...
tp tu la kan kenkadang tu makanan biasa je... tp mcm dok asyik teringat je nk mkn...kalo x dpt tu mmg frust sesgt...

ieda said...

@mama comel mama comel mmg xnak dah makan durian lalu pun nmpk durian xheran dah hehehe

estee mmg banyak keinginan 9bulan bwk perut tiap2 bulan ada je yg teringin hehehe

nasz said...

aduh, tgk semua keinginan mak yong, yg tak makyong pon teringin gak. hahaha

alyyani said...

tgk gmbr makanan yg best2 ni tgh lapar ni betambah lapa dibuatnye. huhu..

ieda said...

@nasz
kak nas boleh la cari kalo teringin hehehe

ieda said...

@alyyanialyyani tu lah ida pun jadi lapar tgk gambar makanan hehehe

GAPURA ILMU said...

macam2 benda rupanya mengidam..semua sedappp tuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...