Followers

Tuesday, April 5, 2011

Anak bujang Ummi

Assalamualaikum...

kali ni aku nak update pasal anak2 teruna ku yang semakin hari semakin membesar...semakin banyak peel...huh letih umi dikoje kan deme ni nak2 time mengandung ni memanglah perlukan kesabaran yang tinggi..sape yg surirumah tu tau le kan camne gayanya menjaga anak 24jam...kadang2 tgh makan pun aku tersengguk2 tahan mata ngantuk ya amat mau taknya malam budak2 ni tido lewat xlarat dah aku nak jerit2 suruh tido...menyapu rumah pun kul 1pg ha korang time tu mesti dah lena dibuai mimpi tp aku duk kemas rumah x leh aku tgk rumah tunggang langgang dikejekan budak2 ni..siang kalo kemas tahan le 1/2jam lepastu deme berkubang balik..penat...penat....



Anak sulung aku Amsyar sekarang dah pun berusia 3tahun 10bulan,

perkembangan yg dapat aku lihat sekarang bercakap dah memang petah lah xde pelat langsung,boleh diharap dah membantu umi dia kalo mintak tolong tuangkan air untuk adik boleh dah..tapi itupun kalo mood dia baik...suka jugak bergaduh dan menyakat adik dia, yang ni memang aku hilang sabar mana taknya kalo dah bergaduh macam orang xkenal sape memang aku kena jadi reffri hehehe suara aku memang compem lah jiran dengar...hehehe tapi selalu Amsyar yang kalah hahaha boleh pulak ye abg yg kalah...adik ni dia mmg berani kalo dia nak baling barang xde teragak2 punya terus melayang kau tau...takut aku huhuh,Amsyar ni jiwa lembut senang pujuk tu yg dia selalu lari kalo adik dah start nak membaling barang...

kisah adik pulak sekarang dah pun 1tahun 11bulan...insyaallah 2bulan lagi jadi abang le dia,sekarang dah pandai dah cakap, faham lah aku kalo dia cakap tu senang nak komunikasi dgn dia,pandai buka seluar n pakai semula baju masih dalam latihan heehe,suka makan,kalo dia dah terjaga dr tido memang dia akan mintak mcm2 roti lah nasi lah...pandai rebut hp dgn Amsyar,padahal bukan pandai guna pun habis merata dia call n anta msg...msg yg dlm sent pulak tu..ayooo malu umi tau gara2 ank bujang aku...sabo je lew...

2bulan lagi riuh la rumah ni dengan baby baru tak dapat aku bayangkan aku nanti mcmne nak uruskan 3 orang anak fuhhhh mesti kelam kabut le kan...yang dua ni pun boleh tahan jaganya ini 3,mudah2an semuanya boleh dikawal

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...