Followers

Friday, December 5, 2008

Bercerita tentang kandunganku..& si kecilku Amsyar

skrg ni aku dah pun masuk 16mgu..aku belum lg rs bb gerak2 myb 5bulan nti kot..ms amsyar dulu 4bulan aku dah rs cikit cam geli2 tp yg ni belum lg..aku dah buat buku merah ms 10mgu lg..aku buat awal kebetulan checkup amsyar jd aku tanyalah nurse dah boleh buat ker dia kata boleh..ha senanglah keje x pyh nk dtg lg sekali..berat aku skrg dah 51.2kg,berat asal 49kg..nti masa aku dah 19mgu aku kena minum air gula..aduh x leh lupa rasa dia..aku awal2 dah kena minum pasal family background ada kencing manis..arwah abah aku,jd dorg nak pantau dr awal utk mengelakkan sebarang kemungkinan..mengandung kali ke2 ni agak berbeza dgn yg sulung,ms awal2 ari tu aku mabuk2 cikit bau mknn or wangi2an memang x boleh dekat kalo dekat mmg nk muntah..

pastu bab nk mkn pulak aku xder selera lg2 pd ayam n nasi..sampai skrglah aku kalo mkn ns mmg kuantiti yg cikit jer mmg x lalu, mkn pun sbb pk kan kesihatan kami ni..mmg pegnan yg ni x bp kuat mkn lah,ms amsyar dulu jgn ckplah hari2 berselera jer almaklumlah xder alahan apa2..perut pun cam biasa jer xnmpk sgt lg nmpk buncit biasa jer..ha lupa pulak nurse dah cek jantung dah dgr sayup2 je denyutan jntg bb lgpun bb kan kecik lg..sonok lah dpt lalui saat tu buat kali ke2 skrg nk tgu bb gerak2 pulak..aku x g scan pun lg since tau pegnan tgklah bulan dpn dah 5bulan untung2 dpt tgk jantina..aku x kisah sgt pun bb laki or girl asalkan lahir sihat semuanyer..kalo dpt girl kira bonus lah utk kami ni kalo laki juga leh jd kwn gusti amsyar bj pun leh kongsi2..anak yg ke2 nti mmg aku dah niat nk bf dia selama mgkin..n aku cdg nk merancanglah pasni psl yg amsyar x sempt rncg dah sgkut..mmg x dinafikan pegnan lg ms ank kecik ni letih sgt..


pasal amsyar pulak dia dah 1tn 5bln dah bijak dah skrg kalo bab bercakap dia mmg cpt alhamdulillah x dgr pelat kami mmg x ajar ckp pelat dgn dia biar sebut sebiji2..dia suka ngajuk ckp org apa je kite ckp dia mesti akan ikut..abg2 aku mesti gelak kalo dgr dia ngajuk ckp org comel jer bunyinyer..amsyar ni masih nyonyot2 pek ummi dia wlpun air susu dah kering sj lah tu wat lali2 nk tido..minum susu kuat mkn pulak ikut mood kalo ramai org dia punya selera bukan main lg tp bila tgl berdua dgn aku mkn dia cikit jer tp aku slalu cr akal utk bg dia mkn selalunyer menjd lah hehe..itulah kisah aku dan amsyar..xder gambarlah x amik lg nti2 aku letak pic aku skrg k..daaaaaaaaa

7 comments:

noreen-bulan said...

ala cian ko...
mmg penat skit peknen anak kecil nie....
cepat nya amsyar ckp...
anak aku baru dpt sikit2...

ai said...

ooo..amsyar nyonyot pek lagi ye. saje jelah tu. hihihi..

aku masa ngandungkn angah dulukan ieda, makan nasik kosong je. Kalau ngan lauk, harus aku muntah! tp tulah, angah ni terbawak smp skang tau. Dia mmg suka nk makan nasik kosong. Lauk makan kendian. Dia ratah je lauk..hihihi..menurun lak!

Mummy ILa said...

rindu nak tgk amsyar. sama beso kotnye dgn izz. comey je kak ila nengok. izz dah kuat makan skrang tp badan x naik sgt mayb btol ckp pakar, izz ni jenis metabolisme tinggi. byk makan byk la dia berak. x sempat nak jadi lemak. huhuhu

ieda said...

reen:amsyar mmg cepat ckp kalo nk susu dia ckp kalo berak pun ckp tp tgh2 teran tu lah hehe

kak ai:kdg mkn ns putih sj pun ok dr letak lauk pauk..ida kalo dah x lalu sgt buat sup sayur goreng ikan masin ha mkn mmg selera..kalo ayam ke apa ker leh pandang jer..

kak ila:kak ila sama lah dgn amsyar ni mkn byk tp bdn xnmpk beso tp kalo dukung lama2 terasa gak lenguhnyer..agknyer tulang jer yg berat..start minum fm dia asyik membuang jer lgsung susut ckit tp skrg dah tuko susu nmpknyer dah ok berak pun skali sehari jer..silap2 nti adik dia lg beso dr dia..hehehe..

nasz said...

seronok nye dah dgr jantung baby ye. tp ieda kira kecik la, baru 51kg. hahaha, akak ni dah 56kg kot. baru tak spai 2bln pegnan. kahhhh..

amsyar tak ckp pelat, mcm inshe la. mmg tak ckp pelat ngn dia. tak nak dia pelat. elok la mcm tu ieda...

Eda said...

wah bestnya dengar citer rakan2 peknan ni..lag plak peknan anak ke 2...mesti hajat di hati nak dpt sepasang kan..hehe tapi kire ok gak la amsyar pun dah kire besar gak la... tu pun ieda ckp dah bjak bercakap..nanti bila bby lahir dier pun dah masuk 2 tahun kan..sekurang2nya amsyar dpt kawan.. wahhh bestnya..ieda fulltime h/wife lag kan?? tek k of urself n baby..n ur family as well..

elly said...

ye la, sonok na dengor cite kengkawan yg peknan second nie... mcm2 perubahan n perbezaan ngan yg sulong eh... pasni giliran sape lak hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...