Followers

Thursday, May 5, 2011

Scan 32 minggu

Minggu ke-32 :

Jari tangan dan kaki telah tumbuh sempurna, begitu pula dengan bulu mata, alis dan rambut di kepala bayi yang semakin jelas. Lanugo yang menutupi tubuh bayi mulai rontok tetapi sebagian masih ada di bahu dan punggung saat dilahirkan. Dengan berat 1800 gram dan panjang 29 cm, kemampuan untuk bertahan hidup di luar rahim sudah lebih baik apabila di dilahirkan pada minggu ini.

Kulit bayi semakin merah, kelopak matanya juga telah terbuka dan system pendengaran telah terbentuk dengan sempurna. Kuku dari jari mungil tangan dan kaki si kecil sudah lengkap dan sempurna. Rambutnya pun semakin banyak dan semakin panjang. Bayi sudah mulai bisa bermimpi, .
........................................................................................

okey sekarang aku dah pun 32minggu...& alhamdulillah kandungan berada dalam keadaan sihat, tadi baru je pergi scan untuk tengok kedudukan bayi...

detail scan

berat bayi : 1.9kg
uri : dah naik ( haritu rendah cikit)
air ketuban : paras normal tak kurang or lebih
kedudukan bayi : dah pusing bawah tapi belum turun lah
jantina??? : tunggu lahirlah ye insyaallah bulan depan tak lama je lagi..umi pun debar2 jugak ni

3 comments:

Norasiah Nasir said...

subhanallah...

...sWeeT uMi... said...

ieda...hope kali ni dpt gegirl lak yeh...ieda sama ngan akk dua boy pastu ni dah bersalin dpt boy gak so dah 3 boy...x dek rezki dpt girl lg..pasni mmg riuh la umah...moga slmt semua nye yehh (",)

mama comel said...

jaga kandungan bebaik yer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...