Followers

Tuesday, May 10, 2011

Amsyar Terkini

Amsyar wajah terkini

Rindu pulak dengan anak sulung aku ni...dia xde kemana2 pun ada je depan mata ni,tapi rindu nak share kisah dia kat sini asyik pasal umi dia je boring lak korang baca huhuh... Bulan depan genap 4tahun,dah besar rupanya anak sulung umi tahun depan baru nak sekolah...Amsyar ni agak aktif jugaklah selalu la kena marah dengan aku sebab dia sangat suka menyakat adik dia & aku ni pulak tak boleh dengar nangis yang teran2 ni mulalah naik shehhhh..style aku xsuka pukul2 sangat tapi suara aku le sampai ke mana2 tah..lantak la kan asalkan tangan aku ni tak memukul..tapi kalo dah melampau sangat kena jugak seliang kat kaki le biasanya...

Badan kecik molek je walaupun dah 3thn 11bulan berat baru 13kg...makan ikut mood kalo berselera aku pulak tak larat layan,kalo datang mood tak nak makan aku mula lah jadi cam iklan Appeton lysin tu yang duk jerit2 pgil anak dia...hahaha bila ingat balik kelakar pulak malu pun ada dengan laki aku tengok aku duk jerit2 padahal suruh makan je bukan suruh buat apa pun..tapi susu kuat macam baby pulak..adik dia pun susu 2x sehari je tp dia berkali2 tu pasal tak berapa nak makan,mujurlah minum dutch lady 456 jew kalo pediasure bengkok abah ko nak oiii..

Sekarang Amsyar dah bebas sepenuhnya dari memakai pampers kalo tidak sebelum ni dia tido malam masih pakai lagi tapi satu haritu aku tertido & dia pun tido tak sedar aku dah pagi tapi dia tak pakai pampers, gelabah dah aku habislah toto,tapi rupanya dia tak kencing pun huh lega rasanya....aku start dari tu lah terus ajar dia & gerak dia kencing...ada la jugak tercicir 3,4malam tapi lepas tu ok balik... syukur sangat jimat abah dia,jimat tak jimatlah kan pasni baby kecik pulak gantinya...huhu sabar ye abah ni lah pengorbanan namanya...tapi susu abah tak payah risau umi fully BF jadi banyak manfaatnya selain dapat berjimat..kali ni aku harap dapat susukan lama,sebab dah mula pikir nak merancang keluarga setelah 3 orang depan mata haru jugak kalo pegnan lagi..jarak dulu ye hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...