Followers

Saturday, March 19, 2011

Lagi 100 hari


Amsyar & umi yg dah 6bulan,gambar di genting baru2 ni


Alhamdulillah sekarang usia kandungan dah masuk 25minggu 5hari....kalo ikut perkiraan ticker aku tu 100 hari saje lagi aku nak melahirkan...Persiapan??? rasanya anak yg ketiga ni persiapan ala kadar je tak lah semeriah anak sulung dulu semua benda nak di beli ye tak...kali ni belila baju baru cikit sebagai menyambut kelahiran baru kan n playpen tu je lah yang lain2 guna abg2 punya jew...

Keadaan aku pulak sekarang berat dah 65.3kg uishhh memang dah berat sangat lew pd aku yg dulu budak2 tu berat sekarang aku dah bersalin dah tp yg ni baru 6bulan agak2 nak sampai ke 9bulan ada ke 70kg,haiii memikio pulak nak turun berat ni..tak mau lew duk membeli baju baru je lepas bersalin asyik lari saiz jew..berat target aku dlm 52kg...pantang tak boleh malas2 ni wlpun anak dah 3 kena rajin kalo tak jangan mimpi ye nak slim huhuhuh..time tu je urat2 semua kulit2 perut tengah lembut lepas pantang jenuh la aku mmg xberdiet punya pasal BF kan tapi tu pun membantu juga dlm melangsingkan bdn,bonus buat si ibu...

ermmm tapi sekarang tengah mood sakit,batuk dan selsema dah 5hari ni ubat batuk hanya mkn bila aku rasa teruk jew,wlpun selamat tp aku tetap risau..antibiotik pun kena habiskan jugak sebabnya batuk dah dijangkiti kuman sesak nafas tau aku dibuatnya..xleh nak citer bayangkan je lew..tambahan pulak anak aku aqeef demam pulak tetiba je...demam dia pulak suhu mak aiiii tinggi lg merisaukan...sambung lah aku berjg mlam sampai ke hari ini,yg Amsyar pun duk batuk n selsema stanby je le kalo demam,itu lg parah kalo dmm mmg xboleh terlepas pandang pasal dah ada sejarah sawan tarik kan tak nak lah aku ianya berulang,biarlah aku berkorban masa dan tenaga jaga dia asalkan dia terhindar dr sawan tarik(dgn izin allah)

3 comments:

Yana@Noni said...

take care ok....moga Ida & anak-anak cpt sembuh...:-)

Cute MuM said...

jaga diri baik-baik..
risaunya kalo ada anak kena sawan tarik kan..

Cute MuM said...

jaga diri baik-baik..
risaunya kalo ada anak kena sawan tarik kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...