Followers

Saturday, February 19, 2011

Chicken pox lagi

Alkisahnya lagi yang masih aktif dalam rumah aku...bermula daripada suami aku,Amsyar dan sekarang Aqeef pulak...virus ni aku perasan la berjangkit bila orang yang kena tu dah mula sembuh..Amsyar sekarang dalam proses nak baik dah,tapi alhamdulillah Amsyar kena tak lah lama lebih kurang seminggu lebih je kalo nak dibandingkan dengan abah dia hampir 3minggu...

cabaran menjaga aqeef belum lagi la sebabnya chkn pox dia baru keluar 2,3biji,tunggu lah dah keluar semua memang meragam tak ingat lah..time tu rasa la aku camne nak handle dia,itu belum lagi tangan dia yang kompem nak menggaru,Amsyar senang je jaga dia,lagipun dia dah faham cakap kite pandai cakap sakit ke gatal ke senang aku nak bagitau dia apa2 kan..tapi adik ni haruslah aku bersabar dengan kerenah dia

ermmm dalam pada sibuk jaga dorang ni aku risau jugak hanya tinggal aku je lagi ni,lagi risau sekarang aku tengah mengandung..tanya doktor dia cakap kalau boleh cuba jauh la dari orang yg kena dikhuatiri akan berjangkit pada anak dalm perut..gluppp...terkedu aku,korang tau la kan mcmne la aku nak jauh daripada aqeef aku yang menjaga dia 24jam masih BF pulak tu,tapi aku cuba lah sedaya yang boleh...yg lebih aku mintak tolong suami jaga dia..seingat aku lah penah dah kena msa umur 5tahun itu pun berjangkit drpd abang aku..kalo tengok parut kat lengan ni masih boleh nampak..mudah2an aku dijauhkan lah drpd virus ni..

ummi harap anak2 umi lekas sembuh ye..untuk anak umi dlm perut mudah2an sihat hendaknya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...