Followers

Wednesday, March 10, 2010

Kisah Anak-anak Ummi

dua beradik di KFC

Amsyar terbaru rambut dah pendek

Aqeef yg suka senyum

9hb 3 genap Aqeef Zafran 10bulan..alhamdulillah sedar x sedar dah 10bulan ummi bersama Aqeef, skrg dia dah pandai merangkak.duduk,berdiri sambil berpaut..skrg ni bila dah pandai merangkak ummi kena tutup semua pintu bilik coz dia suka masuk bilik menuju bilik air..sgt bahaya kalo dibiar pintu terbuka..bila ummi tenung si Aqeef ni cepatnyer kamu beso nti ummi rindulah nak peluk bb kecik..kalo dah beso cam abg Amsyar tu mana mau dipeluk2..dulu bila Amsyar dah besa ada Aqeef dlm perut skrg ni kena hold dulu lah..nak merancang sampai Aqeef 2tahun..

Amsyar skrg dah pandai sgt bercakap tp dia masih xnak cakap kencing dlm toilet..ummi xtaulah camner lg nak ngajonyer..dia sendiri ambil pampers dia suruh kita pakaikan..ummi slalu ckp " Amsyar kan dah besar mana boleh pakai pampers,nak pergi sklh x..nti malu dgn kwn2 dorg xpakai pampers pun" dia jwb.. "Amsyar nak g sklh...pastu dia diam,dia cakap pakailah pampers"aduh mcmner yer cara yg berkesan lg 3bulan masuk 3tahun,ummi target b4 3tahun..nampaknyer ummi kena kerja keras lg usaha supaya kamu pandai g toilet..Amsyar ni terang hati kalo diajar sesuatu cepat jer dpt..kalo berjanji dgn dia mmg ingat...& dia akan ulang apa yg dah dijanjikan pd dia...skrg ummi kalo mtk tlg dia xder dah janji apa2..takut x tertunai mengamuk sakan dia..


ummi bersyukur slama berkahwin ni dikurniakan 2 org putera yg comel2 ni,ummi kan x kerja jd ummi bertanggungjawab mendidik kamu menjadi anak yg berguna..ummi xnak diakhirat nti di tanya tentang tanggungjawab ummi semasa di dunia..ummi akui kepayahan menjaga anak2 24jam mmg sgt penat dan mencabar kesabaran..kdg2 ummi ni jd garang sgt tp ummi x mendera yer..cuma mendidik..









5 comments:

eLYies said...

ida...amsyar sama la ngan aqila...adui nak pakai pampers je..tak larat nak ajar..dia sendiri pi ambik pampers....suruh pakaikan...nak sekolah tp pampers still pakai..penin2..

aqeef laju ye merangkak..aqil TAKMO MERANGKAK langsung..huhuhuhuh....dia skang dah berpaut..pastu lepas tangan..smlm dah terhantuk..berdarah bibir kat dlm..adui....

ieda said...

ye la kak mmg susah lah,bukan x ajar tp dia sendiri mcm x sedia lg kot..yg penin tu dia sendiri g amik pampers..haduiii susah rupanyer nak ajo yer

aqil mcm anak buah ida la dia xmerangkak tup2 dah tatih2 sambil berpaut..aqil tgh semangat nak blajo berjalan tu..cian dia berdarah dah bibir..

noreen-bulan said...

dh leh jimat kan umi dia amsyar ni...

gebu kami aqeef

nasz said...

ida, sampai masa nye nanti mau la si amsyar pegi toilet tu. inshe pon dah tak pakai pampers siang2. tp tido mlm, wajib. takut terbocor. hahaha

ish, semangat tgk aqeef. khasiat susu ibu kan?

Siti Nor Azliza Bte Abd Halid said...

comel anak2 ko nim.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...