Followers

Saturday, July 25, 2009

Perkembangan anak-anak


Aqeef suka tido mcm ni


sejak2 ada Aqeef ni rajin lak aku tgkap pic dia..ye lah nk tgkp pic abg dia susah sgt kan...ok nk story cikit pasal kehidupan aku skrg beranak dua...ya allah.... masih dlm kelam kabut..yang adik sgt2 lah susah tido siang,yang abg pulak suka kaco adik..skrg ni bile dorg tido jer cepat2 aku buat koje,masak ke mengemas ker tp buat keje dah macam pencuri senyap2...bukan apa kalolah terbunyi bising cikit habislah jg budak2 tu lgsung terduduk aku xleh buat pape...huhuh kdg2 rasa cam nk pitam penat sgt pg2 dah bgun pastu kul 1pg baru dpt tido...mata ni dah mcm apa tah...Perkembangan aqeef skrg dia mula nk blajar mengiring & dah pandai ketawa...berat dia ms sebulan 4kg,ms 2bulan aritu 5.1kg..

oklah nk citer perkembangan amsyar pulak dia dah makin bijak bercakap..kalo nk mkn n minum or susu semua dah pandai mtk...tp 1 hal jer yg aku agk stress..bila nk tido mlm mcm2 dia mintak nk susu,nak air nak biskut...kdg2 aku & hubby bergaduh2 yelah dah tgh mlm mtk mcm2...setiap mlm pulak tu...huhuh ni peel baru dpt...Amsyar ni pun ada mslh berat bdn sampai bulan 6 aritu timbang turun sekilo...aku pun try bg dia minum pediasure complete alhamdulillah selera mkn bertambah n berat dia naik balik sekilo baru2 ni timbang..lega cikt kalo x 3bulan timbang baru naik 300gram..ni sebulan boleh naik 1kilo tu pun kena mkn jugak kan kalo x,x naik byk tu..susu tu membantu sajer..



5 comments:

noreen-bulan said...

huhuhu....aku pun dh rasa....smpi skang aku masis kelam kabut..... lebih letih dari bekerja...

MUMMY ILA said...

come aqeef..siap tido gitu.
alala amsyar still ada masalah turun berat ke? nasib ada pediasure tu kasi backup mana2 yg kurang.

Ibu Mifzal Arsyad said...

ala..tomeinya aqeef tido..

ibu 2AZ said...

comeinye aqeef tido gitu..geram tgk die boolat jer kan..

nasz said...

alahai comel nye aqeef tido gitu. tido pon bergaya...

ieda, anak2 akak kan, memang dr baby lg akak ajar tido dlm keadaan bising. jadi kalo bising kita buat kerja tu, memang dia tak sedar la, tido dgn nyenyak nye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...