Followers

Saturday, June 6, 2009

Kisah Dua Beradik..

Masa ni baru lepas nangis..sejak2 ada adik ni asyik nangis jer..

Aqeef 28 hari

lepas dah main2 dgn adik dua2 tido..



masa 18 hari



alhamdulillah aku skrg dah 28hr berpntg..sepjng tempoh bpntg aku sehat2 jer jahitan 2mgu dah sembuh,jamu dah mkn tp aku kurgkan dos nyer takut bb x tahan..apa yg wat aku letih dlm pntg ni biasalh kan kerenah si abg yg asyik nk pukul adk dia..cian bb,mmg x boleh letak bwh silap2 dia picit idung adik dia..bb mmg aku letak dlm katil dia baru la senang aku nk wat keje..xsudah lg jauh hati abg nya tu,ksian pulak tgk dia tp dua2nyer aku syg sama jer xder lebih xder kurg..hari2 wat perangai mcm org memberontak hai sabo je lah aku,aku rs amsyar dah byk brubah sgt sejak ada adik ni makin nakal..tp adiknya alhamdulillah xmeragam tido je nk susu or kembung br dgr dia ngs..berat aqeef pun dah 3.9kg ms 26hr..aku fully bf lgpun aqeef xmau isap susu dlm botol jd aku xpam pun susu syg jek pum yg ada ni..xpelh dah bb suka minum direct.aku merasalah jg anak yg kuat menangis & yg senang jg..

Amsyar dulu mmg ngs jer dlm pantang sampailah 4bulan,yg bb pulak tido jer sampai aku kena paksa dia minum susu main2 telinga dia tu pun buat xtau jer dia..tu yg aku rs sehat cikit dlm pantang coz bb xbyk ragam...syukur alhamdulillah..moga2 dua2 putera aku ni saling syg menyayangi..

6 comments:

nasz said...

tu baru si amsyar, camane la nanti si inshe ni...

ieda said...

kak nas mesti akan merasa hehe...bila ada adik nti mmg mcm2 perangai kuar..ieda tanye mbr2 smuanyer sama jer..sabo je lah kan

ai said...

hihihi..camtu la kalau beranak ramai. memacam pe'el. Aku rasa amsyar nk main ngan adik dia. dia geram la tu sbb kecik sgt. Sabo la amsyar..tunggu adik besar, leh main kejar2 skali! :P

MUMMY ILA said...

biasala budak kecik. xpaham lg beradik. bg dia tu kira paling lembut la tu nak bermain. hehe

elly @ suely said...

xsbr amsyar nak ajak dia main yer hehehe... si qimie kalo beradik, x tau la cane hehehe...

eLYies said...

ieda....aqeef ngan aqil sama la...kena keut baru dia nak minum..asyik tido je...kalo mlm dia bunyi2 sikit je...kaki kuat kayuh..hahahha..nak minta susu..selang 1 jam nak susu...

amsyar sama la ngan aqila..buat pangai jee...ader je tak kena..lagi2 biler dia tgk adik dia minum susu..ader je tak kena..time mood dia baik...bagus la jugak...

aqeef takmo minum dlm susu botol ke??? kalo keje tu payah tu...akak mmg pump..kekdang ajar gak minum ngan botol..alhamdullilah..takde masalah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...