Followers

Friday, April 24, 2009

Amsyar dah x nak susu

aduhai...amsyar skrg ni dah x mau minum susu..b4 ni dia ok jer minum sehari 3x susu ducth lady..dia mcm dah nak benti minum susu..tp selera mkn alhamdulillah ok lg...apa yg aku buat skrg tukar susu dia kpd dutch lady perisa coklat n bg dia minum dlm cawan yg isipadunyer lebih kurg 60z..dia minum habis tp kadang2 susah jugak nk bg dia mula2 minum tu..kalo ikut umur dia masih susu ibu tp susuku dah kering kontang...cuma dia wat tmpt gantung dia jer...sejak nk 2tahun ni mkn n minum dah nk mcm org beso...amsyar ni ngikut ummi dia agknyer x suka minum susu...pulak tu dr lahir minum susu ibu jer skrg mana nk susu fm sgt,lebih suka minum air masak sehari 3-4x jugak ngisi air msk dlm botol air dia...susu jgn harap nk mintak..

mula2 aku tension sgt tp lama2 aku mula terima mgkin meningkat usia dia,dia nk cuba sesuatu yg baru..ni lah cabaran dlm membesarkan ank...amsyar ni dr kecik mmg mencabar jg dia,kuat ngs susah nak tido kalo dah tido x leh bunyi bising ckit dah celik mata...huhuh bila aku tgk ank org lain senangnye lahai tido kan bgus kalo amsyar mcm tu..amsyar sampai skrg tido ngigau kalo dia terkejut dia mulalah bgun ngs2 tp mata tutup sambil jln tah ke mana..aduhai tu lah peel ank aku yg sulung ni..xsenang nk menjg nyer...x taulah yg no2 ni mcmner pulak..

7 comments:

MUMMY ILA said...

erm..problem gak tu. cuba ida try bg amysyar susu uht fullkrim. bg 3 kotak sehari pun dah memadai. selain tu bg makan je cam biasa. lgpun mungkin dia kenyang makan..jd dia x selera nak minum susu.

ieda said...

apa nama susu uht fullkrim tu kak ila..dia minum susu perisa coklat baru jer tukar...amsyar ni mmg x suka fm minum pun paksa jer dia tu hati tu xnak...

elly @ suely said...

aah eda... mb die byk mkn sbb tu die x bape heran ngan susu tu... lg pon kan die susu bdn, so susu fm tu dia x bape suke ngat kot... x pe la, janji dia sehat kan?

MUMMY ILA said...

susu UHT dutch lady fullcream. kalau beli kotak beso tu..bg 3 cawan sehari pun xpe. sbb dia makan byk. kalau dia xmo gak jgn paksa..bg susu uht flava pun boleh.

ppb_ppkp said...

salam ziarah

nasz said...

adeh, mcm tu pulak halnye ngn amsyar ni ye... tp kenapa blh tak nak minum susu eh? pelik lak rasa

ieda said...

kak nas dia selama ni minum fm mmg nak xnak..dia cpt jemu..dia kan lama bf tu yg x mau fm...skrg ieda bg jugak susu tp perisa coklat lah,dah nmpk dia suka asyik mintak jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...