Followers

Thursday, August 26, 2010

cerita-cerita

salam semuanya...aduhai skrg ni sgt2 malas nak menulis blog..slalu baca blog kawan2 jer..kali ni saje nak cerita2..hari ni dah pun 16 Ramadhan..alhamdulillah sehingga hari ini aku masih menjalani ibadah puasa..masih di panjangkan usia..rutin aku mcm biasalah kan cuma bulan pose ni kena bgun sahur kul 4pg coz aku masak yg simple2 je,my hubby suka mkn lauk yg baru di masak baru laju dia mkn..dan si kecik aku Aqeef pun bangun jugak sama2 mkn sahur...si Aqeef ni mmg x cerewet mkn kul 5pg pun dia leh telan nasi beriya2 mcm nak pose jer..yg abg Amsyar dia mmg jarang bangun..tido pun asyik lewat jer..kdg2 aku bgun kul 4pg dia x tido2 lg..pasal dia dah tido dr kul 9pm-1am dia boleh bgun..

kisah anak2 aku..Amsyar mcm biasa lah xder apa sgt perkembangan ok seiring dgn umur dia..cuma badan je kecik..akal dah panjang..yg adik pula dah pandai jalan,tp masih belum kuat lg terkenkang2 jalanyer..tgn dah mcm saloma kaki lak cam org sunat je hehehe kelako tgk dia jln..dia dah mula faham kata2 ummi dia..lepas buka baju dia mesti bw bj kotor dia dlm bakul baju..dah pandai minum sendiri,pandai cakap nak,nanak(taknak)ma..n ada lg bahasa2 dia..pandai gaduh dgn Amsyar n skrg baru aku rasa pening bila tgk ank2 gaduh..huhuh..apa2 pun meriah lah rumah aku ni..

pasal aku pulak..baru2 ni abg aku ambil sorg ank angkat perempuan..setelah 6tahun usia perkahwinan masih belum dikurniakan zuriat dan bb tu tumpang menyusu dgn aku..lama aku xmerasa pegang bb baru lahir..rasa mcm aku lak pas bersalin,alhamdulillah air susu masih ada jd aku susukan bb tu sehari semalam dgn syarat cukup 5x kenyang..nasib baik Aqeef x cemburu dia ketawa je tgk bb isap nenen umi dia..Aqeef dah besa setahun tiga dah..good boy lah..

oklah stop kat cni dulu..aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh keihklasan..insyaallah 2mgu lagi berhari raya lah kite...

2 comments:

ILA HAFIZ said...

alhamdulillah.. tahniah ieda. suci sungguh jasamu itu, memberikan rezeki yang ALLAH bg kat baby tu. semoga ALLAH melipat kali gandakan rezeki ieda sekeluarga. dah ada anak susuan.

kak ila pun tingin camtu tp lom jumpa jodoh lg dgn insan yg perlukan

ieda said...

itulah kak ila alhamdulillah rezeki yg ada ida kongsi dgn ank angkat abg ida tu..tambah2 lg dia baru je lahir mmg sgt2 perlukan susu ibu...kakak ipar ida tu pun tgh usaha mkn ubt keluar susu..hrp2 adalah rezekinya nti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...